φέτος έφτιαξα μάρτη (ή μαρτιά).
είχα σχεδόν ξεχάσει ότι υπάρχει.ούτε ξέρω πώς μούρθε με τόση χαρά μετά από τόσα χρόνια.
ίσως επειδή με βρήκε στο σπίτι των δικών μου η αρχή του μάρτη και έφαγα ολικό παλιμπαιδισμό,δεν ξέρω.

διάβαζα με απλό γκουγκλάρισμα (μη βαριέσαι,δέστο!) ότι μάλλον έχει τις ρίζες του στα ελευσίνια μυστήρια.
το έθιμο υπάρχει πάντως σε όλα τα βαλκάνια, με συγκινητική μυθολογική συνοδεία ιδίως στη ρουμανία.
γενικά, βάζεις το βραχιολάκι για να μη σε κάψει ο πρώτος ανοιξιάτικος ήλιος και το βγάζεις στο τέλος του μήνα, στην ελλάδα για να το πάρουν, λέει, τα πρώτα χελιδόνια και να χτίσουν τις φωλιές τους.

ποια χελιδόνια και ποιες φωλιές,να δω πώς θα τελειώσει το παγανιστικό μου ντελίριο στο κέντρο της χαβούζας...

8 comments:

ELvA said...

To καλο με ολα αυτα
τα..'παγανιστικα', ειναι οτι σε κανουν να ονειρευσαι
ακομα! Πολυ σπουδαιο μεσα στη καθημερινη τρελλα που ζουμε! Καλη σου μερα! :)

zekia said...

τι μου θύμησες τώρα, σχεδόν το είχα ξεχάσει! θυμάμαι στο δημοτικό δεν υπήρχε παιδί που να μη φοράει μάρτη στην αρχή της άνοιξης! φοβερό έθιμο, αισιόδοξο και μεγευτικό

Μαρία said...

Ακόμη και μία κυνική ορθολογίστρια έχει ανάγκη τα σύμβολά της.

Χε, χε....

koubiki said...

elva, αν δεν τη δούμε και λίγο αλλιώς, θα μας φάει το μη-χειρότερα...α,πα,πα,πα...:)

zekia, ούτε ξέρω πώς μούρθε φέτος, τόσο φυσικά όσο έφτιαξα τον πρωινό καφέ. πλάκα έχει...

maria μου, κυνισμός, ορθολογισμός, ναι,αλλά χωρίς παραμυθοσύμβολα βαριέμαι.ε, να έχουμε και κάτι να ισοπεδώσουμε στην επόμενη φάση οδοστρωτήρα :))

fieryfairy said...

κοίτα να δεις κι εγώ έκανα μάρτη φέτος! Περίεργο, έγινε όπως τα λες, ξύπνησα, έπινα καφέ, είπαμε καλό μήνα και έκανα μάρτη.

Και μετά ( η ταύτιση συνεχίζεται) έκανα κι εγώ ένα γκουγκλ να δω τι παίζει. Είδα και για τα μυστήρια, αλλά κάπου διάβασα ότι είναι και κύκλος προστασίας κατά κάποιο τρόπο.

Εμένα πάντως μου κόπηκε τις προάλλες κατά λάθος από μια κρεμάστρα. Δεν το αντικατέστησα, μάλλον εξετέλεσε το σκοπό του. Χελιδόνια δεν είδα ακόμα, αλλα είχα δει αμυγδαλιές ανθισμένες.

koubiki said...

τρελή επικοινωνία μπέιμπι.κρίμα που κόπηκε, ήθελα να δω τι θα το έκανες στο τέλος του μήνα :)

fieryfairy said...

Αν δεν είχε κοπεί, θα το έδενα σε ένα δέντρο. Σε κλαράκι. Για τύχη. Αλλά τώρα δεν ξέρω που καν έπεσε...

koubiki said...

μου έδωσες ωραία ιδέα για το δικό μου...το περίεργο είναι ότι δεν έχω καμία σχετική ανάμνηση από τα παιδικά χρόνια, όταν τελοσπάντων έβαζα...τι τόκανα,το έτρωγα?? :)